بازار فولاد به کجا رسید؟

آهن گستر آسیا عرضه کننده انواع ورقهای سیاه،روغنی،گالوانیزه،رنگی و اسیدشویی

بازار فولاد به کجا رسید؟

۱۲۲ بازديد

هفته گذشته را شاید بتوان یکی از هفته های خبرساز چند ماه اخیر دانست. سرتیتر خبرها رای موقت دیوان لایهه بود که از لحاظ قانونی و حقوقی به جز در بحث تحریم نفت که اصلی ترین مساله است آمریکا در وضع بقیه تحریم ها مثل دارو و کشاورزی و هوانوردی محکوم کرده است. خبر مهم تر این هفته افزایش متوالی قیمت نفت است. قیمت سبد نفت برنت در این هفته تا 85دلار هم رسید. برآیند اخبار سیاسی هفته گذشته کاملا مثبت و به نفع سیاست خارجی ایران است. اما در عرصه داخلی با دو مشکل مهم مواجه هستیم.

اول؛ اعتراض رانندگان به شرایط بد معیشتی و اعتصاب آن ها که عملا بازار آهن آلات و بسیاری دیگر از بازارها را تعطیل کرده و هنوز عزم جدی برای مرتفع کردن آن وجود ندارد.

دوم؛ فضای نامساعد کسب وکار در داخل و وضعیت نامساعد بازار و اصناف به سبب نوسانات شدید ارز در دو ماه اخیر که عملا بسیاری از کسبه و اصناف را با مشکل تعطیلی مواجه کرده است.

توصیه های مهم برای خرید آهن آلات در هفته جاری

با توجه به ثبات بازار ارز و کاهش حجم صادرات آهن آلات و آزاد شدن اولین محموله های ذوبی رقابتی که در بورس کالا به فروش رسیده هیچ گونه افزایش قیمت میلگرد و سایر محصولات فولادی در بازار فولاد منطقی نیست، با توجه به عقب ماندن سفارشات و خالی بودن انبارها از خرید های هیجانی و در تعداد بالا باید خودداری کرد. اکثر کارخانجات از لحاظ موجودی شمش و مواد اولیه با مشکل مواجه اند و تا تامین شمش چند روز فاصله دارند.

خلاصه بازارها در هفته جاری

بازار آهن آلات، خودرو، ارز و مسکوکات و... در شیب کاهشی

اعتصاب رانندگان در نقاط کلیدی ادامه دارد

به طور کلی نیمه شمالی گرفتار سیل و آب گرفتگی

نقاط مرکزی و نیمه جنوبی همچنان گرفتار اعتصاب و مشکلات بارگیری

این مشکلات عملا بازار فولاد را به کما برده است.

 

 

 

 

 


www.ahangostarasia.ir

 

 

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.