سقوط قیمت ها در بازار فولاد

آهن گستر آسیا عرضه کننده انواع ورقهای سیاه،روغنی،گالوانیزه،رنگی و اسیدشویی

سقوط قیمت ها در بازار فولاد

۱۲۳ بازديد

بازار فولاد روز گذشته را در سکوت کامل سپری کرد. در اکثر حوره ها اعم از میلگرد و تیرآهن شاهد ثبات قیمت ها بودیم. همچنین شریان های حیاتی اتصال بین حوزه ای زنجیره تامین کالایی یا حوزه ترابری فعلا و عملا هنوز تا حد زیادی تعطیل است. فعلا هرچه هست خروجی های جسته و گریخته و ضعیف انبارهای محلی است و گاهی هم تطمیع راننده ای با کرایه نزدیک به دوبرابری که عملا کارایی ندارد.

انبارها و کارخانجات در انتظار حمل بارهای خریداری شده در لایه مختلف زنجیره تامین می باشند. شنیده شده در هر سه حوزه با حجم زیاد دپوی کالا و اختلال در حمل و نقل مواجه هستیم.

-دپوی مازاد قراضه آهن

-دپوی مازاد شمش/کمبود قراضه آهن و مواد اولیه

-دپوی مازاد مقاطع/کمبود شمش

-انبارها، خروجی کالا/کمبود محصول نهایی مثل میلگرد و تیرآهن و...

علی رغم این مشکلات فعلا موضوع اعتصابات از یک سو و بحث ریزش دلار حاشیه و عقب نشینی تقاضای مصرفی میلگرد و سایر محصولات فولادی از سوی دیگر دست به دست هم داده اند تا بازار فولاد فعلا به حاشیه رانده شده و عملا تعطیل دیده شود، فعالیت ها فعلا تا حد زیادی تنها محدود به رد و بدل نمودن قیمت محصولات گردیده، در عمل نه معامله ای صورت می گیرد نه کالایی جابجا می شود.

دو جریان در بازارهای ارزی

در حال حاضر دو رویه یا دو جریان در بازارچه های ارزی جریان دارد:

یکی دلالن و صرافی ها هستند که با استفاده از هیجان به وجود آمده در بازار در حال خرید دلار حاشیه به نرخ هرچقدر پایین تر

دوم مصرف کننده و نیازمند واقعی ارز است که دیروز صبح تا نیمه های روز شاید می توانست دلار را با نرخ 10الی 12تومان از بازار حاشیه و دلالان شناخته شده یا از برخی صرافی ها به صورت محدود خریداری کند اما نیمه روز به بعد کمتر از نرخ 13ال 15تومانی به سختی می توانست از مراکز شناخته شده ارز مثل صرافی ها یا دلالان دلار تهیه کند.

در حال حاضر جو کلی حاکم برجامعه نشان از ادامه کاهش است، امید فعالان بازار تصویب FATF توسط نمایندگان مجلس و همزمان پرده برداری از بسته حمایتی جدید اروپا و به تبع آن شروع موج کاهشی دوم است که این انتظار ادامه کاهش دلار حاشیه تا کف 10هزار تومان یا حتی بیشتر دور از واقعیت نمی تواند باشد.

 

 

 

www.ahangostarasia.ir

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.